yuvaloz55

27 נוב 20123 דקות

המבוזבזים

סיטואציה זו מילת מפתח בליגה הטובה בעולם. וכמו כל מפתח, סיטואציה יכולה לפתוח דלתות שונות. סיטואציה מחורבנת תתקע אותך בקבוצה בלי אופק נראה לעין ועם הווה די משעמם. סיטואציה טובה תהפוך אותך לשחקן שמסתכלים עליו, שהשווי שלו עולה, לרלוונטי. במציאות העדכנית של ה-NBA, ההבדל בין סיטואציה טובה למצב בו השחקן הכי טוב בקבוצה שלך הוא גלן דייוויס הוא החלטה אחת של ג’נרל מנג’ר או שחקן שסיים חוזה. ההבדל הזה יכול להפוך אותך משחקן שמממש את הפוטנציאל שלו לשחקן מבוזבז. מיהם השחקנים שהם הכי מבוזבזים בליגה? שאלה טובה.

אנדרסון ורז’או – ורז’או מנצח את טיישון פרינס במשבצת של הוטרן שהיה שם שיכול לעזור לכל קונטנדרית אבל במקום זה משחק בכלוב. העובדה שורז’או מתבסס במקום ה-4 המכובד של מדד היעילות עם 25.6 (לפני ראג’ון רונדו, קובי בריאנט, כריס פול, ג’יימס הארדן ורבים אחרים) כשהוא משחק בקבוצה כמו קליבלנד מוכיחה לנו שוב ששחקן ברמה של ורז’או היה יכול להיות נדבך חשוב בכל קונטנדרית בליגה. הסנטר הברזילאי הוא דוגמא לאיך (ה)החלטה אחת של שחקן אחד יכולה להפוך אותך משחקן חמישייה במועמדת לאליפות לשחקן הכי מבוזבז בליגה.

קייל לאורי – בניגוד למקרה של ורז’או, לאורי עדיין לא זכה לטעום את הניחוחות של אפריל, מאי ויוני מקרוב, וכנראה שבזכות אי השפיות הזמנית של דריל מורי בקיץ, ימשיך לראות את הפלייאוף מהבית. לאורי, אחד הרכזים האנרגטיים בליגה ואולי האנדר-רייטד מכולם (18.3 נק’, 6.1 אס’, 5.9 ריב’ ו-2.2 חטיפות למשחק) עבר בקיץ לטורונטו, שלמרות כשרון רב בקבוצה, לא נראית בדרך להפוך לקונטנדרית בעתיד.

גרג מונרו – השחקן הכי טוב של דראפט 2010, שזה כמעט כמו להיות הילד הכי חכם עם תסמונת דאון, ממשיך להתפתח לאחד הסנטרים היציבים והיעילים בליגה. מצד שני, הקבוצה שלו מפגינה גם היא המשכיות ביכולתה להישאר נמושה למשך כל הקריירה המקצוענית שלו. מונרו עדיין לא ברמה של פרנצ’ייז פלייר דוגמת השחקן הבא ברשימה, אבל נראה שג’ו דומארס לא מתאמץ גם להנחית במישיגן שחקן בעל שיעור קומה שייתן דחיפה לפיסטונס ולנו עוד סיבה לצפות בקבוצה הזו מלבד האיש הגדול(16.8 נק’, 9.8 ריב’ ו-3.7 אס’).

למרקוס אולדריג’ – למרקוס נמצא בשיא הקריירה שלו כרגע. עם בעיות הגב שמתחילות להפריע יותר ויותר, אלו הן השנים האחרונות בהן הוא יוכל להיות גורם משפיע בקבוצה גדולה. פורטלנד היא קבוצה עם פוטנציאל גדול, עם הרוקי המדהים דמיאן לילארד והרוקי הטוב מאוד מייארס לאונרד, אבל כנראה שעד שהם יתפתחו לכוכבי NBA, אולדריג’ כבר יהיה מעבר לשיא. תחושת הבזבוז רק מתעצמת כשחושבים על זה שבמקור אולדריג’ היה אמור להיות השחקן ה-3 בטיבו בקבוצה של ברנדון רוי וגרג אודן.

דירק נוביצקי – הפתעה. הג’רמנייטור, אלוף הליגה רק לפני שנה וחצי, נמצא לא פה ולא שם. נוביצקי כבר לא ילד, ומבין כל וטרני הליגה, שמתרבים להם בקבוצות הגדולות של הליגה, נוביצקי נמצא בקבוצה בלי הרבה סיכוי לריצת פלייאוף מרשימה. בלי נוביצקי הפצוע, דאלאס פתחה את העונה בצורה סבירה עם מאזן חצוי (7-7) ולמרות זאת, קשה להאמין שחזרה של נוביצקי תשנה את מאזן הכוחות של המאבס מול קבוצות על כמו הספרס, אוקלהומה, ממפיס, הלייקרס והקליפרס. במצב הזה, נוביצקי ממשיך להזדקן בשנה בלי להיות קרוב לטבעת שניה. הסיכוי שהגרמני יעבור לקבוצה אחרת הוא קלוש מאוד מכיוון שהוא באמת שחקן שקשור למועדון, לכן עד להודעה חדשה (שזה מילת קוד לפרי אייג’נט גדול שיגיע בקיץ) נוביצקי מתבזבז שם בטקסס.

חלק מהשחקנים סובלים מתזמון גרוע (אולדריג’) או החלטות שפגעו בהם בצורה עקיפה (לאורי וורז’או) או פשוט שהם נמצאים בקבוצה לא טובה מספיק (מונרו ונוביצקי). אבל מה שיפה, ומכוער, בליגה הזו, זה שברגע אחד, בהחלטה אחת של ג’נרל מנג’ר אחד, הכל יכול להשתנות לטובה. תשאלו את טייסון צ’נדלר.

#קייללאורי #דירקנוביצקי #אנדרסוןורזאו #למרקוסאולדריג #גרגמונרו

    14
    0