yuvaloz55

13 יול 20155 דקות

קונפליקט הינקי

התקופה הזו של הפרי אייג’נסי, תקופת הנמנום, השקט שאחרי הסערה, היא התקופה שבה אני מתחיל לסכם את הקיץ ולעשות את מקצה הדירוג השנתי שלי. עד כה, העבודה די קלה. סן אנטוניו עקפו את כולם בסיבוב, דאלאס אכלו אותה בגדול, אינדיאנה בונה משהו מעניין ופט ריילי דפק עוד קיץ שקט ויעיל. אבל אז הגעתי לפילדלפיה, ולפתע המורכבות של התהליך שסם הינקי מעביר את הסיקסרס תקפה אותי במלוא עוזה.

זה הקיץ השלישי של הינקי כ-GM של פילדלפיה, קיץ שלישי כבר של העברות בקצב מסחרר, החתמות של שחקנים עם שמות פיקטיביים (לא, לא תצליחו לשכנע אותי שפורקאן אלדמיר, ג’אקאר סמפסון וטים פרייז’ר הם אנשים אמיתיים) ואגירת נכסים בלתי פוסקת. האם זה כבר מספיק זמן כדי לחרוץ גורלות לגבי הניסוי הכי פומבי וחסר בושה שהליגה ראתה מאז ומעולם?

מצאתי את עצמי מתחבט בשאלה הזו יותר מדי זמן, ולאט לאט התחלתי לפתח סכיזופרניה קלה. מצד אחד, אני מבין את כל הטיעונים בעד. מצד שני, יש המון טיעונים נגד. אז החלטתי לתת לסכיזופרניה שלי לזרום קצת, לגלוש אל המקלדת, לתת לחלק של המח שלי שבעד התוכנית של הינקי להגיד את דעתו, לתת לחלק השני את הזמן לטיעוני נגד, ובסוף אתם תוכלו להשאיר לי מספר של פסיכיאטר בטוקבקים. סבבה? התחלנו.

ה-GM הכי מוזר והכי הגיוני שהליגה ראתה אי פעם. סם הינקי

*********

בעד: נו, אז מה אתה אומר על הטרייד של הינקי עם סקרמנטו? גאון! חלב אותם!

נגד: מה הוא עכשיו עשה המשוגע? עשה טרייד על שחקן פצוע מקואלה למפור?

בעד: לא, מה פתאום. הוא לקח על עצמו את החוזים של ג’ייסון תומפסון וקרל לנדרי (27 מיליון דולר סך הכל לשנתיים הקרובות) וחילץ מהם בתמורה את ניק סטאוסקאס, ההוא שביל סימונס היה צועק את השם שלו בלי סיבה, זוכר? אז הוא גם היה הבחירה ה-8 בדראפט של העונה שעברה. אה, והוא גם הוציא מהם בחירת דראפט ב-2018 ואת הזכות להחליף בחירות איתם ב-2016 ו-2017.

נגד: אוי, נו, אל תגיד לי שגם אתה הפכת לאחד הזומבים של הינקי. עוד מעט תדקלם מתוך שינה “Trust The Process”.

בעד: תשמע, קשה להתווכח עם הגישה שלו. הוא אומר שהוא רוצה קבוצה שתתמודד על האליפות, וקבוצות כאלו מנצחות 55 משחקים בעונה כל עונה, ואין לך דרך להגיע ל-55 ניצחונות אם אין לך כוכב ענק, ואיך תשיג את הכוכב הזה אם לא דרך הדראפט? מה שהוא עושה זה לגמרי הגיוני. הגיע הזמן גם שמישהו יעשה את זה. כל המנגנון של ה-NBA עם הדראפט זה כמו פתחה הקוראת לגנב. אז הגנב הזה הוא הינקי.

נגד: לא הייתה לי בעיה עם זה שהינקי הרס את הקבוצה שהייתה שם כשהוא הגיע. הם לא היו מגיעים לכלום עם ג’רו הולידיי כשחקן הכי טוב שלהם ולא הייתה לי בעיה גם עם הטנקינג בעונה הראשונה, אבל באיזשהו שלב הטקטיקה הזו הופכת להיות בעייתית. זו לא דרך להפוך לקונטנדרית.

בעד: מה זאת אומרת זו לא דרך להפוך לקונטנדרית? תסתכל על כל הקבוצות הגדולות של הליגה בשנים האחרונות. סן אנטוניו, הלייקרס, מיאמי, דאלאס, קליבלנד, אוקלהומה, גולדן סטייט. כולן הגיעו לאן שהגיעו כי הן בחרו כוכבים ענקיים בדראפט. אתה באמת חושב שהספרס היו הופכים לשושלת אם הם לא היו בוחרים את דאנקן ב-97, או שקליבלנד מגיעה לאנשהו אם לברון או קיירי לא היו נופלים אליה מהשמיים דרך הדראפט. אתה משלה את עצמך. קודם כל משיגים כוכב, אחר כך בונים סביבו.

נגד: זה לא ממש מדויק מה שאתה אומר. דבר ראשון, רוב הקבוצות הללו לא עשו טנקינג כדי להשיג את הכוכבים שלהן.

דבר שני, על כל דוגמא כזאת אני יכול לתת לך דוגמא על קונטנדרית שבנתה את עצמה לאו דווקא על בסיס שחקנים שהיו הבטחות גדולות בדראפט. ממפיס של השנים האחרונות, דטרויט של 2004, אינדיאנה של 2013-2014.

דבר שלישי, יש סיבה שדאנקן וקובי וכל שאר השחקנים שאמרת התפתחו להיות כוכבים גדולים כל כך, והיא כי הייתה להם מערכת מסביבם שעזרה להם להתפתח ולפתח הרגלים נכונים. לדאנקן היה את דייוויד רובינסון שיחנוך אותו, קובי שיחק ליד שאק בשנים הראשונות ואז אימן אותו המאמן הכי גדול בהיסטוריה. באוקלהומה שמו וטרנים מוכחים ליד כל הילדים המוכשרים שהם בחרו בדראפט, וגולדן סטייט עשו את אותו דבר בדיוק, רק טוב יותר. הינקי טועה כשהוא חושב שהוא יכול להיות הסוס שיעקוף את כולם בסיבוב האחרון. הסוס שלו פשוט לא יהיה מסוגל לזה כי הוא פיתח הרגלים לא נכונים. ג’ליל אוקפור ונרלנס נואל הם אחלה שחקנים, אבל אין להם אף מנטור בחדר הלבשה שיעזור להם להתמודד עם 15 הפסדים רצופים, אין להם אף מודל לחיקוי בקבוצה שיחבר אותם למשהו שדומה לקבוצת כדורסל. זה לא מספיק לאגור נכסים.

בעד: אבל באיזשהו שלב כל הנכסים הללו יתורגמו לכוכב ענק שישנה את המסלול של הפרנצ’ייז. תחשוב על זה, בדראפט הבא יש להם את הבחירה שלהם, שלבטח תהיה גבוהה, את הבחירה העסיסית של הלייקרס (מוגנת בחירות 1-3), את הבחירה של מיאמי (מוגנת 1-10), את הבחירה של אוקלהומה (מוגנת 1-15) ואת הזכות להחליף בחירות עם סקרמנטו. ועוד לא התחלתי לדבר על בחירות סיבוב שני. באחת הבחירות הללו הינקי יפגע, או אולי הוא יהפוך אותן לחבילת טרייד משוגעת שתנחית כוכב גדול. זה בדיוק מה שקרה לדריל מורי, המנטור של הינקי, עם ג’יימס הארדן. הוא אגר נכסים עד שהוא פגע ברגע הנכון.

הטרייד על הארדן הוא המודל לחיקוי של הינקי

נגד: ואולי הוא לא יפגע. את ג’ואל אמביד אתה זוכר? הוא גורם לגרג אודן להיראות כמו איש הברזל. הינקי שם יותר מדי ביצים על הדראפט, ומדובר במשהו אקראי יחסית. לפעמים אתה נדפק בלוטרי (הוא נדפק כבר שנתיים ברצף), לפעמים אתה נופל על שנתון לא טוב ולפעמים אתה בוחר על הפנים. טנקינג היא ממש לא ערובה להצלחה. ואם התוכנית שלו היא להביא כוכב לאו דווקא דרך הדראפט, אז למה אנחנו לא שומעים את פילדלפיה מעורבת בשמועות על דמארקוס קאזינס? או על קווין לאב בזמנו? האם הם לא כוכבים מספיק גדולים בשביל הינקי? האם רק אם מייקל ג’ורדן יחזור בזמן 30 שנה הוא יואיל בטובו לחשוב על טרייד שישפר את הקבוצה שלו?

הינקי כרגע משחק בטאקי והוא אוגר קלפים טובים וחושב איך הוא הולך לנצח את המשחק בתור אחד חלק ומרשים. הוא מפנטז על איך הוא הולך לשים טאקי ירוק, לגמור את כל הירוקים ואז לשים בסוף את הטאקי משנה צבע ולהעיף את כל הקלפים ולנצח את המשחק. אבל בזמן שהוא מפנטז וחושב, המשחק ממשיך להיות משוחק ומישהו אחר מנצח. או יותר גרוע, דופק לו את הקלף המבאס הזה של ההחלפת קלפים. כלומר, יפטרו אותו לפני שהוא יספיק לעשות את המהלך שלו.

בעד: אין מצב שיפטרו אותו. זה כמו השקעה במניה בנפילה. זה הכי מטומטם למכור כשאתה למטה. עדיף לך לחכות ולראות את התשואה. האוהדים של פילי וההנהלה מושקעים כבר יותר מדי בשיטה הזו, ותקרא לי משוגע, אבל אני חושב שזה יכול להצליח. זה הרבה יותר הגיוני ממה שסקרמנטו עושים, לדוגמא.

נגד: טוב, הקינגס הם לא דוגמא לכלום.

בעד: אתה באמת חושב שזה לא יכול להצליח?

נגד: יש לזה סיכוי קטן להצליח.

בעד: אני מריח אבל…

נגד: אבל הינקי מתעלם מהתהליך. אתה לא יכול לבנות בית עם יסודות רעועים ולצפות שהוא יחזיק מעמד. היסודות של הסיקסרס הם פשוט גרועים. אין שם קבוצה, יש שם פשוט חולצות כדורסל זהות שבמקרה נמצאות על המגרש באותו רגע. זו גם הדרך שבה הינקי מתייחס אל השחקנים שלו, וזה משפיע על הדרך שבה סוכנים מסתכלים על הקבוצה הזו. תראה מה קרה עם קיי.ג’יי מקדניאלס שנה שעברה.

בעד: התהליך הוא אוברייטד. ברגע שהינקי יפגע באבן הדומינו הראשונה, הכל יסתדר משם. מה שקורה שם כרגע זה אפילו לא היסודות, זה סתם הבירוקרטיה לפני שמתחילים לבנות בכלל. תראה את קליבלנד. הם היו פאנץ’ ליין עד שלברון חזר, ופתאום הם מפלצת.

נגד: לברון הוא אחד למיליון, וכל עוד אין לך לברון, אתה לא יכול לזלזל בתהליך. אתה חושב שרודי גובר היה יכול להפוך ל-Stifle Tower בפילדלפיה? ביוטה הוא משחק לצד שחקני NBA אמיתיים, בקבוצה שמנסה לנצח, וזה הופך אותו לטוב יותר. אם הוא היה הולך לפילי הוא לא היה נדרש להשתפר כי זאת לא קבוצת NBA כרגע. לא מעניין אותם מה שקורה כרגע בקבוצה, הינקי עסוק כל כך בנכסים שלו שהוא לא מרים את הראש ומריח את הפרחים.

כל פעם שאתה מצליח לגרום למישהו ללכלך עליך במשך חצי שעה, כנראה שאתה עושה משהו לא נכון.

בעד: אז אתה אומר ששחקנים צעירים, אינספור בחירות דראפט איכותיות ומלא מקום מתחת לתקרת השכר זה לא הדרך הכי טובה להתחיל בנות קבוצה לאליפות?

נגד: אני חושב שזאת אחלה דרך, אבל זאת כבר השנה השלישית שאנחנו רואים את התהליך הזה, ואי אפשר להתעלם מתופעות הלוואי שלו. מה שהינקי עושה בפילדלפיה הוא אולי הגיוני ומובן בליגה שנותנת עדיפות למי שגרוע ומנסה להפסיד על פני מי שבינוני ומנסה לנצח, אבל הוא מנוגד לכל מה שספורט מייצג ומפר כל חוק לא כתוב שיש בספר האתיקה הוירטואלי שיש לי בראש.

בעד: ב-2015, כשיש טור דה פראנס ברקע, דיבורים על אתיקה בספורט זה קצת נאיבי. הינקי עושה את מה שהוא צריך לעשות.

נגד: נסכים לא להסכים?

בעד: מוסכם.

*********

למישהו יש קלוזפין?

#נרלנסנואל #סםהינקי #טיםדאנקן #גלילאוקפור #גואלאמביד

    7
    0