top of page
  • תמונת הסופר/תyuvaloz55

New Year’s Revolution

יש לאמריקאים איזה מנהג מטופש וקיטשי כזה לעשות New year’s resolution, כל ראשון לינואר לקבוע מטרה שבה אתה בעצם מנסה להגדיר מה תהיה הצלחה עבורך השנה, למשל  ב-2004 רון ארטסט החליט שהוא לא יתעצבן על אוהדים, ב-2008 גרג אודן החליט שהוא לא נפצע יותר וב-2010 לברון החליט שהוא לא נחנק יותר. האחרון באמת קרה.

עם זאת, ברוב המקרים ההחלטה היא יותר משאלת לב ממשהו שבאמת יכול להתרחש במציאות, לכן כדאי לנסות קונספט אחר וטיפה יותר מעניין. אלו הן ה-New year’s revolution’s שכדאי מאוד לשים אליהן לב בשנת 2013.

כריס פול הופך ל-MVP?

הרכז הטוב בליגה הוא כבר מזמן אחד הסופרסטארים הגדולים של הליגה ובקיץ נבחר לשחקן הרביעי בטיבו בעולם מאחורי לברון, קווין דוראנט ודווייט האוורד, אבל CP3, מכיוון שהוא רכז ולא סקורר עצום כמו ג’יימס, דוראנט או כרמלו אנתוני, לא נחשב כשחקן הטוב ביותר בליגה. האם ב-2013 זה עתיד להשתנות? לפול יש הזדמנות להחזיר את עמדת הרכז הטבעי למרכז הבמה אם הוא יצליח לעשות את מה שהוא לא הצליח לעשות עד כה ב-7 עונותיו הראשונות, ללכת רחוק בפלייאוף.

פול מנהיג את הקבוצה המרשימה ביותר בליגה עד השלב הזה של העונה, וכרגע הקליפרס נראים כמו סוס טוב להמר עליו שיגיע לגמר המערב. בכל מקרה שלא יהיה, העונה הקרובה תהיה כמו 2006 של דירק נוביצקי, העונה בה הוא צריך להוכיח שהוא שייך לטופ של הטופ של הליגה, והעובדה שהוא ינסה לעשות זאת לא מעמדת הסקורר תהיה מרתקת. בואו נקווה שיגמור כמו נוביצקי 2011 ולא נוביצקי 2007.

השילוב בין כרמלו אנתוני ואמארה סטודמאייר

הניקס הם הקבוצה הכי מוזכרת פה במדור, גם בגלל החיבה הרבה שלי אליהם ואל סגנון המשחק שלהם, וגם כי מתרחשים בה התהליכים הכי מעניינים בליגה. כבר נכתב פה על פוטנציאל ה-MVP של כרמלו העונה ועל חזרתו למרכז העניינים של ג’יי.אר סמית’, אבל עם כל הכבוד, השאלה הגדולה של 2013 תסבוב סביב אמארה סטודמאייר. האם הוא יוכיח שמקומו בקבוצה גדולה עם אספירציות (מוגזמות קצת) לקחת אליפות או שהוא יהפוך לסופרסטאר סוג ב’ שמקבל הרבה יותר מדי כסף?

סטאט אמור לתת לנו את התשובה כבר בשבועות הקרובים. הוא חזר מהפציעה אתמול וכעת נוכל לבחון את השילוב המסקרן בינו לבין כרמלו, שילוב שלא עבד כל כך בהצלחה בשנה וחצי הראשונות שלהם ביחד. מבחינת סטודמאייר, זה המאני-טיים של הקריירה שלו, כי אם הפעם זה לא יעבוד, יש מצב טוב מאוד שנראה אותו בעונה הבאה מריץ דאחקות על ספסל הבובקאטס או קבוצה לא רלוונטית אחרת. והנה קיבלנו קישור לנושא השלישי שאולי נקבל עליו תשובה השנה.

השוויוניות בליגה

בקיץ הקרוב ימלאו כמעט שנתיים להסכם השכר החדש, אותו הסכם שהיה אמור להגדיל את השוויוניות בליגה ולהגביר את התחרותיות. נכון לעכשיו, השיפור נראה רחוק מאוד כשהעונה נראה שיש יותר נמושות מאי פעם ומשחק של קליבלנד מול וושינגטון מושך פחות רייטינג מהערוץ המקומי של חדרה. עם כל ההגבלות שנכנסו, עדיין ראינו בקיץ עוד כוכבים מתקבצים בשווקים גדולים, אך גם ראינו את תחילת ההשפעות עם הטרייד על ג’יימס הארדן. בקיץ הקרוב אמורים להיכנס עוד הגבלות על תקרת השכר ונוכל לראות האם זה באמת ישפיע על מאזן הכוחות בליגה.

זהו תהליך שיקח הרבה יותר משנה כדי להצביע על שינוי בו, אבל זהו התחום בו השינוי הוא ההכרחי ביותר. התרחבות הליגה תרמה המון לגלובליזציה ולמיתוג ה-NBA, אבל כשמסתכלים על התחתית של המזרח, מבינים שהמחיר אולי קצת גבוה מדי.

לטעמי, להסכם החדש אין את השיניים לעצור את התחמשות השווקים הגדולים, ומבחן התוצאה יגיע ככל הנראה בעוד שנה וחצי, כאשר תקרת השכר של הלייקרס תתפנה ונראה האם יש שינוי בתרבות צריכת הסופרסטארים בהוליווד.

ועוד הרבה אירועים קטנים

דרק רוז אמור לחזור לקראת שלהי העונה הסדירה מהפציעה שלו בברך, וזה יהיה אחד הקאמבקים המעניינים ביותר לצפייה. מאז שנפצע, נדמה שאנשים בתקשורת שכחו כמה רוז טוב וכמה השפעה הייתה לו על הקבוצה שלו, וזה יהיה זמנו להוכיח שהוא לא אובר-רייטד כמו שדובר עליו בחודשים האחרונים. עם זאת, הפציעה עלולה לפגוע בנכס הגדול ביותר שלו, החדירה האקספלוסיבית שלו. הדמיון לטרייסי מקגריידי מלחיץ מאוד במקרה הזה.

קווין לאב עומד בפני שנה מעניינת גם כן. היכולת המדהימה של האול-סטאר מ-UCLA לא מוטלת לספק לרגע, אבל הגיע הזמן של לאב להוביל את הקבוצה שלו לפלייאוף, במיוחד אחרי הדברים שאמר בחודש שעבר על הנהלת הזאבים. זה הזמן שלו להוכיח שקיים פרנצ’ייז פלייר במינסוטה ברמה שתשכיח קצת את קווין גארנט.

ואחרון חביב הוא הנציג שלנו, עומרי כספי. אני די בטוח שהמשאלה של כספי לשנה החדשה היא שהוא ישאר שחקן NBA גם בעונה הבאה. החוזה של כספי נגמר בקיץ, ההייפ של עונת הרוקי שלו כבר התנדף מזמן ולא חל שיפור נראה לעין במשחקו של הסמול-פורוורד הישראלי. בתקופה האחרונה הוא בעיקר מבלה על הספסל ובקצב הזה, אף קבוצה לא תבזבז את הדולרים המעטים שיש לה מתחת לתקרת השכר עליו. אם לא ישתנה משהו דרמטי ביכולת של כספי, בקיץ הקרוב הוא יצטרך להחליט האם להישאר באמריקה בכסף קטן או לחזור לאירופה לחוזה גדול.

שנה טובה!

2 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page