top of page
  • תמונת הסופר/תShaymess

עשרה אחוז מהשדה/עמית זילברבוש

מבלי ששמנו לב כל הקבוצות שיחקו בין 7 ל-9 משחקים מה שאומר ש10% מהעונה כבר מאחורינו. זמן טוב להתחיל לתת מבט לאי אילו עניינים שתפסו את העין. אין לי ממש כותרת מאגדת כמו "טרנדים לוהטים לתחילת העונה" או "הנקודות שלא תרצו לפספס" אז בואו נקרא לזה "העניינים הכי בינוניים שאולי ואולי לא שמתם אלייהם לב בתחילת העונה".


* כל הנתונים נכונים לערב שישי, 8 בנובמבר.


הטרנספורמציה במשחק של בן סימונס


כמה דובר ונחפר בעקבות סרטוני ההכנות לעונה על הזריקה מבחוץ של סימונס. אז עד עכשיו ב-7 משחקים העונה אפשר להיות מאד מבואסים מהעניין. ולא בגלל שסימונס לא קלע עדיין שלשה, אלא הרבה יותר חמור מכך - העובדה שהוא עוד לא זרק. אם סימונס לא מבין שעם כל הקושי שבדבר וחוסר הבטחון, מבלי לזרוק שום שינוי ותהליך לא יתחיל, או חסר אומץ לעשות את זה - המצב בעייתי משדמיינתי. מישהו שקצת מזכיר לי את סימונס אבל מתנהג בדיוק הפוך ממנו הוא יאניס. בעונה שעברה, למרות שבסופו של דבר סיים עם 26% די עלובים מחוץ לקשת, לפני הכל הוא זרק 203 פעמים. בנוסף, הוא התחיל את העונה עם 13% ב-32 המשחקים הראשונים וקלע 33% סבירים ב-40 הבאים, כשגם בפלייאוף עמד על 33%. יאניס יודע שזאת לא נקודת חוזקה במשחק שלו אבל ממשיך לזרוק תוך הבנה שעכשיו, בעונה זה הזמן להשתפר. את העונה הזאת אגב הוא התחיל עם 4 מ-23, ובמשחק האחרון קלע שיא קריירה של 4 שלשות (משבעה נסיונות). מעניין איך תתקדם העונה מהאספקט הזה עבורו (כל אספקט אחר לא ממש מעניין כי ברור שהולך להיות מצויין).

אני תוהה אם אין מישהו בפילי שיכול לעמוד לסימונס על הראש ולהכריח אותו להתחיל לזרוק לפחות שלשה למשחק?


השחקן המשתפר בריבוע


האם אי פעם שחקן נבחר למשתפר העונה, שנתיים ברציפות? התשובה היא לא. האם יתכן שהשנה נזכה לראות דבר כזה קורה? תסתכלו בעצמכם:



פסקל סיאקם, שנה אחרי שנה.


סיאקם כרגע נמצא במקום ה-13 של הקלעים, מקום שישי בnet rating מבין מי שמשחק לפחות 30 דק' לערב עם +11.8, ועם ה ה-38.9% משלוש שלו הוא רחוק קצת יותר מאחוז ממועדון ה 50-40-90. אה, והראפטורס שלו שרבים ניבאו להם התרסקות במאזן 5-2. אז מה אתם אומרים, ראוי?


*ראו כוכבית, כל זה לפני ה-44 הלילה.


השופטים חוזרים!


אחרי שכל שנה מאז שהטרנד הזה נכנס אני מבכה על העובדה ששחקן הגנה לא יכול כבר פשוט לרוץ בצורה אנכית את המגרש מבלי ששחקן התקפה יכנס לו בין הרגליים ויקבל על זה שריקה לטובתו, סופסוף העונה באה השריקה הזאת:





בנוסף, דובר על זה שהעונה יש הדגשה לשופטים נגד הפינוי עם היד בזמן החדירה. עדיין, כייף להיות לברון בהקשר הזה:





אולי שנה הבאה גם ישרקו בליגה לצעדים?


ניהול עומסים


אחרי שנים שנראה שהנושא הוזנח, גם כשהספרס עשו זאת בסיסטמטיות, נראה שבשנתיים האחרונות, נושא ההשבתה היזומה ממשחקים מקבלת הרבה יותר כותרות. הסיבה לכך היא בעיקר קאווי שעושה זאת מהמקפצה. הבעיה היא, שאפילו כשהדיון קורה, לי זה נדמה שמפספסים כמה נק' עיקריות. בפודקאסט האחרון של זאק לואו הוא דיבר על הנושא עם כריס הרינג והועלו עניינים כמו "האם זה עוזר בסופו של דבר לקבוצה של קאווי" (ברור) או "איך תשפט המורשת של קאווי" (אליפויות).

2 נקודות עיקריות שלא מספיק מדוברות לטעמי הן: 1. חוסר הוגנות כלפי הקהל שקונה כרטיסים בהמון כסף ואז מקבל את הקבוצות מחוסרות כוכבים.

2. חוסר הספורטיביות כלפי קבוצות אחרות (שנפגעות מזה שיריבות שלהן משחקות נגד קליפרס חלשים יותר ומנצחות אותם מה שעלול להשפיע על המיקומים הסופיים).

אני לא חושב שיש ספק לגבי העובדה שאין טעם לכוכבים (או למישהו) לשחק 82 משחקים, מעבר לטעם שזה מביא לליגה המון כסף מזכויות השידור. אז עד שקאווי לא יצא ויגיד "אני לא רוצה לשחק 82 משחקים, אני מוכן שהעונה תתקצר והמשכורת שלי תרד בהתאם" - אני מוצא את זה מאד בעייתי שהוא מחליט לא לשחק כשלא מתאים לו. הייתי מאד רוצה לראות איך לואו והרינג היו מדברים לו כל הכוכבים היו מחליטים לשבת משחק כן משחק לא משחק למה לא.


מחוץ לרוטצייה


במשחקי טרום העונה היתה התלהבות רצינית סביב החזרה מפציעה של מייקל פוטר ג'וניור והתרומה שלו במשחקי ההכנה של הנאגטס. מאז תחילת העונה הוא קיבל דקות רק בשלושה משבעת המשחקים של דנבר, כשרק באחד מהם אלה דקות משמעותיות (20). מוזר שמייק מלון לא מוצא לבחור המבטיח מקום ברוטציה. מצד שני דנבר קבוצה כ"כ עמוקה כשגם שהג'וקר עוד לא חזר מתנומת הקיץ, הם בצמרת המערב.


מי שמצבו עוד יותר גרוע הוא מיודעינו דראגן בנדר שכמעט וחתם בצסקא רגע לפני שמילווקי החזירה אותו לליגה, והנה נשמעו קולות מתלהבים במשחקי טרום העונה. מאז תחילת העונה הוא טרם ראה דקת פרקט. האם שוב חזינו בהתלהבות יתר כשבעצם אין אפילו בבאקס מישהו שמאמין שמדובר בשחקן NBA לגיטימי?


חומרים משפרי ביצועים


יכולתי לדבר כאן על הדברים שדאנדרה אייטון וג'ון קולינס לקחו והושעו ל-25 משחקים אבל לא - דווקא אני מדבר על שחקנים שמאבדים חפץ חשוב שנראה שמביא אותם למהלך מעולה, כמו זה של באטלר שבטח יכניס אותו לטופ 10 מהלכים שבוצעו בלי נעל:



בעולם החדש של ה-NBA בו האנליטיקס שולט בכל, אני רואה את הווידאו הזה של המהלכים הטובים ביותר שבוצעו ללא נעליים ומחפש נואשות מחקר מקיף לגבי ההשפעה לשחקן שאיבד נעל על המהלך שביצע מיד אחר כך. אם מישהו מעוניין לעשות יחד אני בפנים!


*


ה-Man Crash שיש לי על גורדון היווארד ידוע, אבל אני לא אתפתה לפתוח כאן פה על תחילת העונה שלו. רק אמשיך להחזיק אצבעות.


*

אם תרצו לשמוע עוד מהבלוג אפשר לעקוב בדף הפייסבוק של "שיימס ברשת" וכן בטוויטר.

*





440 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הנבחר

bottom of page