top of page
  • תמונת הסופר/תyuvaloz55

בלאט – כן או לא?

העלייה של קליבלנד לגמר המזרח העלתה את הרמה של הדיון על דייוויד בלאט בקליבלנד. האם מדובר במאמן על? כזה שהצליח בכל רמה שבה שיחק? או שמדובר בסקוט ברוקס למתקדמים? מאמן שניצל את העובדה שיש לו את השחקן הכי טוב בעולם שמשחק בקונפרנס הכי חלש בהיסטוריה? האם צריך לזכור לו את פיאסקו הטיים אאוט או אולי ללמוד לשחרר ולפרגן?

היום בצהריים באחת מבין שלל קבוצות הווטסאפ שיש לי על NBA, התפתח דיון מעניין ודי מייצג לכל התופעה הזו של דייוויד בלאט בקליבלנד, ביני לבין שלושה מחבריי, והדעות שהוצגו שם נראו לי הרבה יותר מעניינות מפוסט שאני הייתי כותב (מה שבטח היה קורה) מנקודת המבט שלי בלבד.

רקע קצר:

גרונדוורק עוקב אחרי הליגה כבר כמה שנים, קצת פחות באדיקות ממני אבל בהחלט יודע מי נגד מי. עם זאת, יש לו נטייה לשכוח שמות ותאריכים. אתם תראו כבר בעצמכם. בלי קשר, בחלק מההודעות אנחנו פונים אליו כרועי.

ביטון ויותם תמיד היו בלופ אבל נכנסו ממש לעניינים העונה, כשבלאט הגיע לליגה.

ואני, אני סתם חנטריש שכותב על NBA. דרך אגב, את רוב ההודעות פה חברה שלי כתבה בפועל כי אני נהגתי כל הזמן.

הויכוח הזה מובא אליכם As is, כמו שהוא קרה בווטסאפ, עם כל הפרובינציאליות, האנטי-פרובינציאליות, הרפרנסים לריאל מדריד וכל מה שהיה שם. רק בוצעו מספר תיקוני הגהה כדי שאנשים נורמלים יוכלו לקרוא.

תבלו:)


כמה הוא גדול? אם בכלל? דייוויד בלאט

כמה הוא גדול? אם בכלל? דייוויד בלאט


13:21 – גרונדוורק: אני עדיין מסרב לפרגן לבלאט אבל אם הוא לוקח את הגמר אני חוזר בי…

13:23 – יותם: תפרגן. 2-4 על שיקאגו,0-4 על אטלנטה. להזכירך, אחרי הפציעה של לאב לא האמינו שיעבור את שיקאגו. איכשהו דילדובה או איך שלא קוראים לו, תומפסון, מוזגוב ושאמפארט ענקיים. אתה אנטי ציוני.

13:24 – ביטון: למה מסרב לפרגן רועי? חייב להיות לו חלק, אפילו אם לא כמו החלק שהיה לו באליפות אירופה (שזה ברור).

13:27 – יובל: ברור שמגיע לו קרדיט, השאלה היא אם לברון יחליט שזה מספיק בשביל להישאר.

13:28 – גרונדוורק: המעמד של המאמן ב-NBA זהה למעמד של המאמן בפרמייר ליג מול הג’נרל מנג’ר…דוגמא טובה זה המאמן הפיליפיני של מיאמי. לקח אליפויות (אפילו 2?) ועדיין אף אחד לא יודע את השם שלו בדיוק…בשביל להיות פיל ג’קסון או פט ריילי צריך להרוויח את זה.

13:29 – יובל: לא מסכים, לדוק ריברס יש אליפות אחת והוא נחשב ממש טוב. פשוט בלאט בסיטואציה חד פעמית..אף פעם לא היה מישהו כזה. אם הוא מצליח זה בזכות לברון ואם הוא מפסיד זה באשמתו שלו.

13:31 – גרונדוורק: ואתה יכול להשוות בין הביקורות על בלאט לדוק? כמו שאמרת הוא נכנס לסיטואציה שיש לו רק מה להפסיד לכן אני מתקשה לפרגן לו.

13:32 – יובל: אני חושב שהוא מוציא את המקסימום מהסיטואציה.

13:33 – גרונדוורק: אסור לשכוח את הטיים אאוט הזה..העולם היה מדבר אחרת לגמרי אם לא העוזר שלו..זה פסיכי.

13:42 – יותם: לא חושב שיש לו רק מה להפסיד. מאמן רוקי שמקבל קבוצת גלאקטיקוס ומביא אליפות בשנה ה-1, כשאחד מהכוכבים נפצע וכשכל הפרשנים ניבאו רעות אחרי הפציעה. הוא שובר שיאים, רואים שזו קבוצה מאומנת, זה הרי לא רק לברון. וגם בתולדות הספורט, היו קבוצות גלאקטיקוס שקרסו. זה שיש כוכבים לא מבטיח תארים. אם הוא יביא אליפות זה הישג פסיכי. גם ג’יימס אמר כשהגיע שזו תהיה שנת בנייה ושצריך סבלנות. אז אם יביא השנה כבר, זה הישג עצום.

13:44 – יובל: אני לא חושב שהוא ייקח אליפות.

13:48 – יותם: אני חושב שכן. אבל גם אם לא ייקח ויהיה צמוד בגמר, זה לא רע בכלל לשנה הראשונה ועם פציעה של לאב.

13:51 – יובל: יש מצב..הפציעה של לאב זה קטע מעניין, כי הם פיתחו זהות בלעדיו שהם לא היו מפתחים איתו. תומפסון משחק הרבה יותר דקות ומביא להם דברים שלאב לא מביא (ריבאונד התקפה והגנה בעיקר). באיזשהו מקום נראה כאילו הם יותר חזקים בלעדיו.

גרונדוורק: ברגע שלברון חתם (וזה קרה לפני החתימה של בלאט) כולם ידעו שהם אוטומטית מועמדים לאליפות. חוץ מסן אנטוניו המזדקנת אין בליגה טריו כמו לברון, ארווינג וורז’או ואז עוד הוסיפו את לאב וסמית’ וזה כבר גלאקטיקוס. באמת שכל מאמן שהיה מגיע היה יכול רק להיכשל.

14:09 – יותם: לברון חתם שלושה שבועות אחרי בלאט. ועדיין גלאקטיקוס שווה לתחת לפעמים, זה לא אומר כלום. ועובדה שהם בגמר המון בזכות שחקנים פחות בולטים שהתעלו. אחרת למה צריך בכלל מאמן? קבוצות פשוט יבנו גלאקטיקוס ויקחו את כל התארים. עובדה שזה לא קורה ודווקא קבוצות גלאקטיקוס קורסות. וזה הקושי של מאמן בלקבל קבוצה כזאת, צריך לנתב את כל האגו ולשלוט במה שקורה. לנווט הכל. הוא ענק. תפרגן.

14:10 – ביטון: רק עניין הטיים אאוט רועי, ברור שמיליונים זוכרים ויזכרו לו בעיקר את זה, אבל זה מטורף בדיוק כמו שאם מוריניו לא היה מנצח משחק אחד (הגמר) – הוא לא היה מגיע לאן שהגיע, או אם רייס לא היה קולע את הסל בגמר הוא לא היה מרוויח היום 5 מיליון דולר ברוסיה אלא לומד את חילופי ההגנה של ראשל”צ. הרבה מהספורט זה רגעים שאם לא היו קורים הכל היה אחרת, אי אפשר להיטפל לרגע אחד כזה.

גרונדוורק: אולי חתימה רשמית הייתה אחרי אבל ידעו את זה לפני…בכל מקרה אתה עכשיו אומר הכל כי זה דייוויד בלאט אבל את המאמן של אטלנטה, לדוגמא, אתה לא מכיר בשם וזה אומר כמה המאמן זניח..אטלנטה זו קבוצה של מאמן. קליבלנד משחקת בלי טביעת אצבע של מאמן.

14:12 – יותם: לא זכור לי שהקבוצה של קרלוס, זידאן, בקהאם, רונאלדו, ראול ופיגו לקחה יותר מדי תארים. לפי הגישה שלך זה ברור שהם יקחו טרבל כל שנה, הרי יש להם את פיגו, זידאן, בקהאם ורונאלדו, מה הבעיה לזכות בהכל כל שנה? זו לא חוכמה הרי. זה קל. יש להם מפלצות. ועובדה – הם לא זכו בכלום.

לא מסכים איתך. אז מה אם אטלנטה היא קבוצה של מאמן? יש תקן לקבוצה אחת בליגה שרואים עבודה של מאמן? אין תקן ל-2-3? ההגנה של קליבלנד מעולה, וכמו שבמכבי הוא ידע לשלוף שחקנים מפתיעים ברגעים המכריעים, זה בדיוק ככה בפלייאוף, כל משחק יש שחקן אחר שתורם משמעותית.


לא תמיד קבוצות כוכבים מתחברות. דייוויד בקהאם בריאל מדריד.

לא תמיד קבוצות כוכבים מתחברות. דייוויד בקהאם בריאל מדריד.


14:13 – גרונדוורק: תהיו אובייקטיביים, תבחנו אותו מול מאמני NBA אחרים.

ביטון: בואו נסכם שלבלאט מגיע ח”ח אבל הוא לא זכאי אפילו לרוב הקרדיט.

יותם: קרדיט? איזה קרדיט?

14:14 – ביטון: על אליפות המזרח נגיד.

יותם: רק כותשים אותו כל העונה.

יובל: אני מסכים עם ביטון.

יותם: הוא המאמן שמקבל הכי מעט קרדיט בכל הליגה. כל מה שהוא עושה אומרים שזה לברון.

יובל: בוא נראה מה הם שווים בגמר, מול יריבות ראויות.

14:15 – יותם: על מה אתם מדברים? שיקאגו ראויה. אטלנטה ראויה.

יובל: אני מדבר על קבוצות במערב. לא בטוח שקליבלנד עוברת סיבוב במערב.

14:16 – ביטון: יותם תקרא שוב את מה שכתבתי.

רועי יש כנראה כמה וכמה מאמנים שמגיע להם פרגון, זה לא אומר שהם מאמן העונה או שהם סחבו את הקבוצה שלהם לבד על הגב. סה”כ אומרים שבלאט עושה עבודה טובה.

14:17 – יותם: קליבלנד עוברת סיבוב במערב. יותר טובה מקליפרס, יוסטון, ממפיס. הגזמה להגיד שלא היו עוברים שלב.

גרונדוורק: בשביל לקבל קרדיט זה לא מספיק לעמוד בציפיות, צריך להתעלות עליהן והציפיות מההתחלה היו להגיע לגמר..אם הוא ייקח אליפות זה כבר כבוד שאי אפשר לקחת.

14:31 – גרונדוורק: בינתיים במאני טיים הוא נכשל..אם זה הטיים אאוט ואם זה ההחלטה לא לתת ללברון לזרוק כדור אחרון מול שיקאגו..הוא קבע משהו והפכו אותו לסמרטוט.

יובל: אני בנהיגה אני אענה לך על כל זה עוד כמה דקות יותם.

14:55 – ביטון: רועי הדעה שלך זו הדעה שלך והיא סבירה לדעתי. אני בכל זאת מתרשם כי אני חושב שהוא עבד קשה בשביל זה. ואגב, הנה מה שיש עכשיו באתר של ערוץ הספורט.

(ביטון מעלה בקבוצה את הכותרות הפרובינציאליות של ערוץ הספורט)

14:59 – יובל: יותם הפערים בין המזרח למערב העונה הם מטורפים. קשה לראות את זה כי בסופו של דבר זה קונפרנסים מקבילים, אבל במשחקים רואים את הפער. הקצב של המשחק במשחק הרביעי בין גולדן סטייט ליוסטון היה מדהים. קליבלנד לא בנויים לקצב כזה. אני באמת חושב שמול יריבות מהמערב היה להם הרבה יותר קשה, וזה עוד בלי להזכיר את זה שגם היריבות שלהם במזרח היו בחלקן פצועות (גאסול, קארול, קורבר). לגבי בלאט, הוא לא סמרטוט וגם לא ענק. זה איפשהו באמצע, כשאני חושב שזה יותר לכיוון השלילי. לברון הוא המנהיג של הקבוצה הזאת, והוא זה שצריך לקבל את רוב הקרדיט (גם בהפסדים דרך אגב, למרות שיפילו את זה על בלאט אם הם יפסידו).


photo

עובדה שבמהלך העונה בלאט זנח את השיטה ההתקפית שהוא רצה להביא ועבר לבידודים של לברון וקיירי. אפשר להסתכל על זה משני כיוונים. הראשון הוא איזה סמרטוט הוא, איך הוא ויתר על הרעיונות שלו. השני הוא איזה גאון הוא, איך הוא יודע להתאים את הכשרון לשיטה. כשזה מצליח מסתכלים על זה מהכיוון החיובי, כשזה לא מצליח מסתכלים על זה מהכיוון השלילי. בגמר מול גולדן סטייט (כנראה) נראה אם זה באמת יצליח. אני לא מאמין.

15:05 – ביטון: יאללה, רבותיי, הימורים: אני אומר 2-4 ווריורס.

יובל: הלב אומר 1-4. הראש אומר 3-4 גולדן סטייט. נראה לי אני הולך עם הראש.

15:08 – יותם: 4-3 קליבלנד. על אפכם ועל חמתכם.

גרונדוורק: 2-4 קליבלנד..יש לי הרגשה כאילו קליבלנד לא מתרגשים מהמעמד והניסיון ינצח.

15:09 – יובל: איזה ניסיון? רק לברון היה שם בגמר.

יותם: רועי? ממתי אתה קליבלנד?

גרונדוורק: לא באמת..0-4 גולדן סטייט

יותם: מעולה לי..זה יעצים את ההישג שלי.

15:10 – יובל: תשמע יותם אם אתה לוקח זה באמת מדהים. פשוט אני לא רואה אף קבוצה מנצחת את גולדן סטייט 4 מתוך 7. בטח כשגולדן סטייט עם יתרון ביתיות.

ביטון: הלוואי שיותם ייקח.

15:14 – יותם: אני חושב שאתם מגזימים. 0-4? לא היו עוברים שלב במערב? מבין שהם פייבוריטים ושהם אדירים (גולדן) אבל מפה ולמה שאתם אומרים.

15:18 – גרונדוורק: זה נטו הימור. אני לא כזה אופתע אם קליבלנד יקחו בסופו של דבר זה ספורט ולברון השחקן הטוב בעולם. ולקרי יש הזדמנות להוכיח אחרת…

15:19 – יותם: הם היו לוקחים אליפות תיכונים בארץ? או שגם זה לא?

יובל: מה פתאום. בליך חיות.

גרונדוורק: אין מצ’-אפ לבריסקר.

10 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page